søndag den 2. oktober 2016

Jeg går 13. uge i møde!

Hold da op, det er ikke helt til at forstå. Jeg beklager jeg ikke har lagt noget op i lang tid, men jeg har simpelthen bare haft travlt med alt muligt og jeg har helt glemt at opdatere herinde løbende.

12 uger har jeg nu været hos min host family og 13 uger i US! Det er vildt at tænke på. Jeg føler på en måde jeg har været her i lang tid, fordi jeg nu kender byen jeg bor i rigtig godt, og dagene bare går så hurtigt.

På en anden side føler jeg også stadig jeg lige er ankommet. Det er stadig en forhindring at komme rundt uden et kørekort, så ser meget frem til d. 4/11 (eller herovre skriver de 11/4, det skal jeg stadig vende mig til, haha) hvor jeg skal til køreprøve og forhåbentlig består.


Grunden til at ugerne går så stærkt herovre, tror jeg har noget at gøre med, at jeg konstant har noget at lave og alligevel ikke. Alaska i sig selv, som stat er simpelthen så calm, ville man sige herovre. Ingen rigtig stres og alligevel en hel del at se til.

Jeg spiller nu på tre forskellige fodboldhold, et kvindehold (den bedste liga i Alaska) hver tirsdag og 2 blandet kvinder og mænd i en c-liga lørdag aften. (De har ikke oprettet en A-liga i år og b-ligaen er derfor den bedste liga).

Jeg køre med en kvinde fra mit kvindehold frem og tilbage til kampene om tirsdagen og i weekenden kan jeg forhåbentlig fra nu af køre med en af de mænd jeg spiller på hold med også, ellers kører min værts far mig.

Ud over fodbold får jeg løbet en del i hverdagene. Jeg har tænkt mig at stille op i et halvmarathon her til sommer, så har fået lavet en nogenlunde realistisk løbeplan frem til december. Dog ved jeg ikke om den holder, for de har lovet sne allerede om 2 dage, men ellers må jeg tage i et fitness center og holde formen ved lige der. Måske vil sneen blive indtil april, så jeg ved stadig ikke om halvmarathon er realistisk med kun 2-3 måneders træning inden, men satser på det. Med en masse fodboldkampe og en masse alphin burde det ikke være noget problem.

Det at løbe rundt i Eagle River er simpelthen en drøm. Dog skulle jeg vænne mig til bakkerne overalt i starten, men naturen er så smuk og luften er så ren. Når jeg er ude og løbe får jeg koblet totalt af og får tænkt alt igennem, så det er virkelig rart. Jeg er faktisk begyndt at løbe med vores hund, dog forleden var hun ikke glad på vejen hjem. Mit mål er 9 miles til december, hvilket er 14,4 km, så så langt tror jeg ikke hun vil synes om. Hun var godt træt efter 5,5 miles forleden, men en udmærket løbepartner.

Derudover læser jeg en del danske og amerikanske bøger. Jeg ser virkelig mange amerikanske serier på netflix, og har købt adgang til tv2play, så jeg kan se Dicte hver uge!

Lad mig se, hvad får jeg ellers tiden til at gå med? Jo, ellers er jeg bare sammen med familien, hvad end de laver.

Jeg ser enormt meget frem til Chicago om kun 17 dage. Det bliver en vild oplevelse, og jeg har bestemt gjort min resource omkring hvad man skal opleve. Jeg har lavet en hel plan for hvad jeg vil se og opleve hver dag, måske lidt overdrevet, men jeg vil bestemt ikke gå glip af noget.

Det var lidt opdateringer 6600 km væk fra København!

Her er en del billeder fra de sidste 3-4 uger her:

Da jeg lavede frikedeller til familien:

Normal dag i Alaska

Alaska Sealife Center

 

Fall in Alaska

En dag jeg hentede Athena fra skole med Atlas

En gåtur med Atlas

 Lucas fyldte 30, så børnene stillede op til photoshoot!

Amerikanske biografer spiser man ikke slik og popcorn, nej man får serveret pizza eller burger

 Efterårsdage i Alaska: en masse regn og tåge!

Skiltet siger det hele: DRUG FREE SCHOOL ZONE

Solnedgangene her er så smukke. Faktisk kunne mobilen ikke tage billedet som det så ud real, øv

 Jeg var kørt op til Flattop en af dagene med en ven, dog var vejret ikke perfekt, men udsigten var i orden ud over Anchorage!

 Da sæsonen startede at the Dome, jaaa

Ja, som i kan se er det begyndt at være koldt. Jeg går udenfor med varmt pandebånd og vanter!

 Vi nyder det sidste vi kan af ingen sne :D

Vi var på en farm/landområde med Atlas pre-school. 





Udsigten da jeg var ude og gå forleden:

 En anden solnedgang, da jeg var ude og løbe!


 Ja, efter den første debate forleden kan man vel ikke andet end at ja.. Bedøm selv


 Folk gør klar til Halloween!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar