onsdag den 13. juli 2016

De første 3 dage i New York






























Her kommer et resume af de første 3 dage i New York, hvor jeg som au pair skal igennem et 5-dages kursus omkring det at være au pair, før jeg kan tage videre til min host familie. 

Hvis du ikke orker at læse hele romanen jeg har skrevet har jeg lavet dette:

Dag 1:
- Afgang fra København
- Mellemlandede i Polen
- Ankom til New York
- Ingen kuffert
- Ankom til vandrehjemmet

Dag 1 (ROMAN)
Dagen startede 3.30, med ikke meget søvn, grundet EM finalen jeg måtte se aftenen før.
Klokken 4.30 var vi så i lufthavnen, hvor jeg mødtes med Anne, som jeg har haft kontakt til i et par uger, da hun også skal på 5 dages kursus i New York, inden hun rejser videre og skal være au pair i staten Michigan.

Der var dukket mange op i lufthavnen fra min familie og venner. Det var sværere end jeg troet at sige farvel, men vi kom afsted.
Vi skulle først flyve til Warszawa og mellemlande der i 4 timer.
Derefter skulle vi flyve 8 og en halv time til New York.
Jeg har haft mareridt de sidste mange dage omkring om hele denne tur ville komme til at gå godt og alt ville være fint.
Det viste sig så sådan at da jeg kom igennem paskontrol og en meget skeptisk dame som kigger på ens visum og au pair papirer, var min kuffert ikke til at finde. Jeg tænkte det var løgn og blev meget frustreret og ked af det. Alt hvad man havde pakket til dette år lå i den og alt hvad man har taget med for at minde Danmark og ens nærmeste var lige pludselig et ukendt sted. Heldigvis var der en medarbejder som fik skrevet mine oplysninger ned omkring min kuffert. Han sagde den nok bare kom imorgen.
Det hele var meget uoverskueligt, men vi kom endelig til vandrerhjemmet vi skulle bo på de næste 5 dage. Et vandrehjem med køjesenge, fælles bad og ingen kuffert. Efter at have rejser næsten 22 timer var jeg helt smadret.



Dag 2:
- Ingen kuffert
- Skole start
- Så Time Square 
- Mere skole
- Frihedsgudinden, China Town og Little Italy

Dag 2 (ROMAN)

Det var svært at være særlig glad da jeg vågnede. Jeg havde fået af vide jeg ville få en mail hvis min kuffert dukkede op, så jeg tjekkede min indbakke hele dagen konstant.

Vi fik spist morgenmad på en restaurant tæt på vandrerhjemmet, hvor vi samme med resten af de andre au pairs skulle spise morgenmad, frokost og aftensmad.
Efter gik skolen igang og var ikke særlig spændende, men sent på torsdag får vi en test, så man måtte hellere høre lidt efter.

Vi er omkring 40-45 au pairs fra hele verden. Nogle fra Columbia, syd afrika, Ungarn og næsten halvdelen fra Tyskland.
Kun 2 af os har været i New York før, så det synes jeg var ret overraskende

Til frokost fik vi tidligere fri fra skolen, så vi var 5 som gik til Time square.

Efter stod den på mere skole....
Vi havde fri ved 18 tiden, og var meget trætte, men vi ville udnytte vi var i New York, så da vi havde spist aftensmad tog Anne, en anden au pair fra Ungarn og jeg subwayen til Ferry Island og tog færgen, så vi kunne se Frihedsgudinden. Efter der, ville jeg vise dem China Town og little Italy. Det gjorde så at vi næsten havde gået 20 km den dag, men vi havde set mange spændende ting i New York.


Dag 3:
- Skole
- Kuffert fundet
- Shopping
- Skole
- Sightseeing

Dag 3 (ROMAN):
Vores morgenmad hver dag er klokken 7-8, og de fælles bade er kaotiske om morgenen, så igen startede dagen lidt i seks.

Vi spise morgenmad: røræg, bagels og frugt, der har ligget i sukkervand. Alt i USA jeg indtil videre har fået serveret har magt sødt, mystisk... Men klart de er overvægtige.
Efter morgenmaden skulle vi i skole fra 8-12, og igen ja meget langtrukkent og igen næsten alt vi fik fortalt vidste jeg allerede.

Vi er alle meget trætte og vi har nok stadig jetlag.

Min kuffert er der stadig ingenting nyt om. Det er meget frustrerende, men heldigvis prøver både My Education, min familie og lufthavnen at finde ud af hvor min kuffert er havnet.

Jaaaaaa.....
Min mor ringede og sagde, at min kuffert er i Warszawa Lufthavn, sammen med over 500 andre kufferter. Så den kommer forhåbentlig når jeg kommer til Alaska. Det er så rart at vide at den er fundet og jeg derfor får alle mine ting at se meget snart.

Med det kunne jeg roligt gå ud og købe lidt tøj til de næste dage og jeg kiggede også efter en kuffert jeg kunne købe. 

Derefter stod den igen på skole, dog lidt mere interessant, nemlig med en community counselor. Her fik vi alt hvad vi behøvede at vide omkring det kommende år. 

Nu står den på lidt aftensmad, og derefter Sightseeing med de andre Au pairs rundt i New York.


Det var lidt fra de første dage, jeg regner med at skrive lidt igen på søndag, når jeg er kommet på plads hos min familie og forhåbentlig fået min kuffert. 


>>>Amanda<<<

Ingen kommentarer:

Send en kommentar