fredag den 29. juli 2016

Sikke tiden den går!

2 uger har jeg nu været hos min "hostfamily" og tiden flyver afsted...

Jeg arbejder 45 timer om ugen, har massere at se til hele tiden og alligevel ikke føler jeg. Jeg har i denne uge haft min første rigtige arbejdsuge, uden syge børn og en nogenlunde "normal" hverdag. 

Der har været op og nedture, men generelt en skøn arbejdsuge. Jeg føler på en måde jeg har kendt børnene i en evighed, og på en anden side, føler jeg stadig de ser mig som den "nye" au pair og vi stadig ikke kender hinanden. 

Jeg bor i byen Eagle River, næsten 7000 km. væk fra Danmark, og jeg har det super godt. Jeg føler ikke jeg er så langt væk fra min gamle hverdag og DK. Skype, messenger og gratis opkald til DK har gjort mine to første uger meget nemmere.

Jeg har derfor ikke som sådan haft hjemve, men det var klart jeg følte jeg manglede noget da jeg ankom uden mine ting fra Danmark. Jeg tror hele denne katestrofe med min manglende kuffert, kun har gjort mig stærkere. 

Jeg har de sidste par dage fået shoppet lidt igennem på diverse amerikanske shoppingsider, så jeg snart kan gå i andet end de samme bukser og bluser jeg indtil videre har anskaffet mig. Det er typisk man lige netop bor i den stat i USA som er aller dyrest, så har sparet lidt penge via. nettet :D

De sidste par dage har jeg også brugt på at læse op til teori og køreprøve her ovre. Jeg var hjemme i Danmark blevet informeret om, at jeg skulle skaffe mig et internationalt kørekort, så jeg kunne køre bil herovre. Det viste sig så sådan, at Alaska er en undtagelse, selvfølgelig.....

Jeg skal derfor tage en teoriprøve og køreprøve her ovre for at få tilladelse til at køre. Forhåbentlig kan jeg overskue at læse op på alt dette de kommende dage, så jeg indenfor 2 uger kan overskue at tage til en køreprøve. Der er mange termer på engelsk ang. kørekort som ingen mening giver og som jeg aldrig har hørt før, så det skal nok blive sjovt. Derudover har Alaska som stat selvfølgelig nogle regler på vejene som også kun er tilladt og ikke tilladt her selvfølgelig.... 

Men forhåbentlig indenfor 2-3 uger har jeg mit kørekort, også kan jeg begynde at tage børnene med til forskellige steder og jeg selv kan køre selv ud til veninder, til træning eller andet, for nej man tager ikke cyklen eller går.... Nej nej, man kører til alt!

Det er sjovt, når man tænker over det. Jeg har allerede vænnet mig til mange af de anderledes ting de gør herovre, som vi absolut ikke gør i DK. Jeg ved ikke om det er fordi jeg på en måde lever i og med  de anderledes ting 24/7, men vant til dem er jeg hvert fald blevet. F. eks. skal jeg hver morgen give børnene morgenmad, snack, frokost og endnu engang snack. Børnene har frit valgt, hvad de gerne vil have, og fleste dage står f.eks. frokosten på "Macaroni and cheese". En pakke bestående af en vis mængde mini pastaskruer, som kun skal koges, så tilsættes rigtig meget smør også tilsidst osten i pakken. 


Jeg har de sidste dage taget lidt billeder af børnene, når vi har leget eller hygget.



Fra da vi var på "hiking" tur forleden.

Mere "hiking"

Området, hvor vi på "hiking".

(Jeg har først idag taget mig sammen til at slå op, hvad ordet "hiking" egentlig betyder. Jeg hører så mange nye ord på engelsk hver dag, at jeg forstår deres nogenlunde betydning, men ikke ved hvad den præcise oversættelse er. Det lyder måske lidt dumt, men haha hvis du er i tvivl eller ikke vidste det, så betyder "hiking" at vandre. Haha
Jeg synes det er så fedt med alt det engelske herovre. Selvom de har mange amerikanske slang og sådan, så lærer jeg utrolig hurtigt alle mulige mærkelig ord især af børnene, men også af Lucas. Min grammatik tror jeg stadig er rigtig dårlig, men jeg bliver konstant rost for min gode accent og udtalelse og igår drømte jeg endda på engelsk. Sjovt som ens tanker kan ændre sprog!)


Og ja her er nogle af deres kyllinger!

Han er 3 år, og elsker at cykle på hans cykel

Hun elsker at tegne

Og ja så er det fredag hos os, så jeg lavede popcorn og vi så den 27. film på 14 dage.


Håber ellers jer i DK har det godt, fra Amanda <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar