lørdag den 8. april 2017

Da jeg endelig fik kørt hundeslæde

Inden jeg tog beslutningen om at tage til Alaska, undersøgte jeg en del omkring staten og hvad jeg kunne lave her. Hurtigt fandt jeg ud af at køre hundeslæde var en oplagt ting at gøre her, og det kunne jeg selvfølgelig rigtig godt tænke mig at prøve.

Lige siden jeg kom til Alaska i Juli måned sidste år, har jeg så spurgt gud og hver mand om, hvor det foregår og søgt på internettet for at booke en tur. De fleste jeg snakkede med, sagde det var utrolig dyrt og man skulle køre langt for at komme til et sted, hvor de havde slæde hunde.

Derfor havde jeg lidt opgivet at prøve det, men pudsigt nok kender min vejleder en, som køre hundeslæde. Heidi og jeg fik aftalt en dag, hvor vi kunne prøve det med dem, og de boede kun en times kørsel fra mit hus, så det var helt perfekt.

Det var to tvillingesøstre som havde over 50 slæde hunde og derudover tog de sig af 30-40 hunde også. De havde blandt andet også deltaget i det store Iditarod løb og var meget rutineret. Vi kørte en 2 timers tur i området i Wasilla, hvor de holdt til og det var helt fantastisk. Vi hver havde en slæde at sidde i og vi fik lov at køre slæderne en halv times tid, så det var virkelig en fed oplevelse.
Her er lidt billeder fra dagen:














Når jeg tænker tilbage på de her 10 måneder jeg har boet i Alaska, er tiden gået utrolig stærkt. Jeg har udnyttet hver og en weekend, hvor jeg har været ude og opleve Alaska. Jeg lavede en kort bucket list før jeg kom og den er så blevet længere, mens jeg har boet her og fundet ud af hvor mange fantastiske ting man kan gøre i Alaska. Jeg har lagt den op nedenfor, og jeg håber at nogle af de sidste ting kan krydses af i løbet af sommeren her:






Ingen kommentarer:

Send en kommentar