lørdag den 1. april 2017

Det smukkeste jeg længe har set

I sidste weekend var jeg sammen med 4 andre au pairs kørt 2,5 time nord på til Matanuska Glacier.

Planen var at vi ville køre ned af en privat vej, vi havde læst om på nettet og på den måde se glacieren på egen hånd. Der stod at vi blot skulle betale 20 dollars pr. person for at få adgang til at køre på den private vej, også var alt fint, men..... sådan forløb det sig ikke.


Vi kørte først hen til et udkigsted ca. 1 km fra selve glacieren. Her havde jeg været i sommers og fik taget nogle gode billeder, så det foreslog jeg vi også gjorde. Her er nogle af de billeder vi fik taget der:











Efter kørte vi lidt længere op af samme vej, for at lede efter den vej jeg havde læst om på nettet. Vi kom til et sted, hvor der stod privat vej og der var skilte med Matanuska Glacier, så vi tog chancen og kørte derned. Det viste sig at man ikke kunne gå rundt på glacieren selv, men at vi kunne tage en guidet tur på 1,5 time for 30 dollars. Det valgte jeg og to af de andre au pair så at gøre, mens de to andre au pair ventede i bilen. Vi var så glade for at vi tog turen. Her kan du se nogle af de fantastisk flotte billeder jeg fik taget på turen:
























                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        


















Ingen kommentarer:

Send en kommentar